ANDA PELAWAT KE

Friday, July 2, 2010

BoLa..BoLa..BoLa..

Salam...
Sekarang ni musim World Cup..Masa ni waktu rehat first half Uruguay lwn Ghana (suku akhir).Banyak kejutan pasukan yang tidak disangka2 boleh pergi ke pusingan berikutnya. Bila dikaji dari permulaan WC,di peringkat kumpulan lg pasukan yang memegang rekod pertemuan yg baik gagal di WC kali ini..
Contohnya Itali dan Perancis.kedua2nya finalis WC 2006,amat mengejutan gagal ke peringkat ke-2..Xnak cite pasal peringkat kumpulan sebab aku tengah ghairah tgok pusingan ke-2 ni.hehe..
Sebentar tadi Brazil tewas mengejut kepada Belanda 2-1. pada aku permainan yg ditunjukkan Brazil bukan yg sepatutnya dilakukan,sebab masing2 nak tunjuk skill masing2 (nak nama la kononnye),akibatnye Belanda lebih baik menyusun permainan.Gol2 yg dihasilkan Belanda bila aku tgok mcm caye x caye..sebab bola masuk gawang dgn mudah..tu la adat permainan,bila dh nak habis masa,mula la pemain Brazil x puas hati.. lagi-lagi Robinho.X berapa suka tgok dia dgn aksi panas barannye..Apepun Brazil x boleh nak tembus kubu Belanda untuk cari gol penyamaan.Syabas Belanda!!
Berbalik pada game yg aku sambung jap lg..Ghana mendahului Uruguay 1-0 minit tambahan first half..Cantik gol tu!! Ni baru first time aku tengok Ghana main.. memang x sangka,wakil Afrika ni main memang cun!! Rasa2nye Ghana bleh ke Semi Final..
Aku..tetap sokong Sepanyol,Walaupun peringkat semi final jumpa antara Argentina/Jerman,aku sokong Spain menang dgn Paraguay utk ke semi final..
So itu saje coretan WC aku..aku nak sambung tgok game Uruguay vs Ghana!!
Jupe lagi!..

No comments:

Post a Comment