ANDA PELAWAT KE

Wednesday, January 6, 2010

KuCiNG KeSaYaNGaN


Nilah kucing kesayangan kitaorang..namanya Fifi.tapi gambar ni tinggal kenangan je.sebab dia dah meninggal masa kitaorang cuba iktiarkan untuk biakkan dia.masa kitaorang bela dah 2 kali beranak,tapi anak2nya x tahan lama..

Masa tu anggapan kitaorang dia ni masih muda. Suaminya dah mcm2 patent yang dia terima..Fifi meninggal masa kitaorang tumpangkan dengan sekumpulan spesis dia kat umah makcik kat BP.tp raya tahun lepas kitaorang diberitahu dia dah xde.

Sejarah fifi ni aku amik dari umah Kak Ros.dia yang ofer,fifi ni kucing datang.time tu kan rumah Kak Ros banyak bela kucing,so mgkin tuan dia letak kat situ.Masa aku mula amik aku dah ajar dia berak dan kencing tempat yang betul.

Aku letakkan dia kat tandas dekat 2 minggu.kat situ lah dia tido,makan,berak, dan kencing.tp usaha aku berhasil.dia kalau nak membuang je pergi tandas.x kira la kalau aku bawak balik kg pun dia berak dan kencing kat tandas.Sayang btul kitaorang kat fifi.

Masa ni dah besar,aku amik gambar guna HP je,xde flash.Cube tgok gaya dia tido..Hehe.kitaorang gelak habis masa mula2 dia tido mcm ni,tp lama2 dah biasa.Fifi ni gak jadi penjaga auni masa baby..setiap mlm tido sebelah kelambu auni tu.Syahdu bila kenangkan dia.


Ha! tgok ni,btul x aku cakap.dia still nak melepak kat tepi kelambu dan tilam auni.Tp pada pndangan aku,dia ni manja.masa kitaorang blum ada auni,fifi la tempat kitaorang bermain.Fifi ni tangkas,kelakar,manja dan bijak..tu mgkin dia rasa cemburu kitaorang dah ada auni..Siannye anak angkat aku ni..

Mgkin time ni fifi merasa,bilalah aku nak dimandikan mcm tu..sebab sblum ni fifi memang kitaorang mandikan.tp dlm bilik air la.bkn dlm besen baby tu.hehe..so,inilah gambar kenangan kucing kesayangan kitaorang "FIFI"..

BELA: dari dia umur 3 minggu (lebihkurang) - umur 2 tahun.

SELAMAT BERSEMADI,JUMPA LAGI DI ALAM LAIN.lOVE U FOREVER FIFI!

No comments:

Post a Comment